Sunday 26 April 2015

trip out with the school - sortie scolaire avec le collège

we wento to a museum and an archeological site in the south of the department so here are the pictures I took during the day :

one of my internet friends lives in Valenciennes, and we went past her town, and her little village as well so I took this picture of the road sign : 


and my closest internet friend lives in Reims so I took this picture :


first we visited the museum part :

there are some coins and a necklace :


me and my friend thought that these column bits looked the Ephesus column :




that's the mosaic that was used to decorate the floor : 


and then there was this decorated jar :


and then we visited the archelogical site : 

that's the work and shop area : 


that's the column where the statue of Junon was : 


that the mark of the wheels of the carts in the roman times :


and there is the outside view from inside the site :


****************************************************

nous sommes allés a un musé et un site archéologique dans le sud du département donc voilà les photos que j'ai prise pendant la journée :

une de mes amies virtuelle habite a Valenciennes, et nous sommes passés par sa ville, et son petit village aussi donc j'ai pris cette photo du panneau d'autoroute :

et ma meilleure rencontre virtuelle habite a Reims donc j'ai pris cette photo :

en premier on a visité le musé :

voilà des pièces et un collier :

moi et une amie trouvons que ces morceaux de colonnes ressemblaient aux colonnes d'Ephèse :

ça c'est une mosaïque qui servait a décorer le sol :

après il y avait ce vase décoré :

et après on a visité le site archéologique :

là c'est l'endroit ou il y avait les bureau et les magasins : 

ici c'est les marques des roues des chars de l'époque romaine : 

et la c'est la vue de l'intérieur du site : 

2 comments: